کد خبر: ۵۶۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۸ - ۰۴ مهر ۱۴۰۳ 25 September 2024
معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد:

طرح تفصیلی شهر هویزه تصویب شد 

 معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از تصویب طرح تفصیلی شهر هویزه در کمیسیون ماده 5 استان خبر داد.


به گزارش  سازه نیوز و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، شبنم کوچک پور، معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان از برگزاری جلسه کمیسیون ماده ۵ با سه دستور کار ویژه با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان و همه اعضای کمیسیون خبر داد.

وی با بیان اینکه وظایف این کمیسیون بررسی و تصویب طرح‌های تفصیلی، تغییرات و درخواست‌های مردم و شهرداری‌ها است، بیان کرد: در جلسه کمیسیون ماده 5 استان طرح تفصیلی شهر هویزه، طرح ۱۰۰ هکتاری شهر امیدیه و تغییر کاربری قطعه زمینی در شهر شیبان بررسی گردید.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان افزود: در خصوص طرح تفصیلی شهر هویزه با توجه به انعقاد قرارداد در سال ۱۳۹۱ و بروز مشکلاتی ناشی از طولانی شدن و تصویب طرح، ساخت و سازهای غیر مجاز و مهاجرت به این شهر ، با نگاه ویژه و رویکرد حل معضلات شهر و شهروندان ، تصویب و جهت طی روال قانونی به وزارت راه و شهرسازی ارسال می گردد.

کوچک پور خاطرنشان کرد: طرح‌های تفصیلی در چارچوب اسناد و ضوابط طرح‌های جامع تهیه و وضعیت دقیق کاربری‌ها، تراکم‌ها و گذرها را در سطح شهر و به تفکیک محلات واقع در آن مشخص کرده و اولویت‌های مربوط به نوسازی و بهسازی را تعیین می‌کنند.


بازدید:۱۰۸